Perfekcionistky | Recenze

Perfekcionistky | Recenze


Originální název:
 The Perfectionists
 
Autorka: Sara Shepard 
Série: Perfekcionistky
Díl: 1. 
Počet stran: 256
Vazba: Hardback 
Nakladatelství: BB/art
Rok vydání: 2016 
Hodnocení na Databázi knih: 80% 
Hodnocení na Goodreads: 3.86

Pět dívek. Pět zničených dívek a to jednou, a tou samou osobou, Nolanem Hotchkissem. Kdyby nebylo tohoto namyšleného, bohatého kluka, nikdy by si dívky neuvědomily, že všechny do jedné ho nesnáší. A to až tak moc, že by ho nejraději viděly mrtvého. Proto, jednoho dne, v hodině filmové vědy vymyslí perfektní způsob vraždy, ale pouze hypoteticky. Za nedlouho na to, Nolan pořádá párty u sebe doma, a to je pro holky perfektní příležitost ukázat všem, jaké je Nolan monstrum. Zdrogují ho, odtáhnout do pokoje a pomalují obličej. Vše ale ve správné míře. Nikomu se nemělo nic stát. Druhý den ráno se ale dozvídají, že je Nolan mrtvý, a to právě tím způsobem, který vymyslely. Jenže problém je v tom, že ani jedna to nebyla. Otázka tedy zní, kdo Nolana Hotchkisse zabil?

Vítejte na škole Beacon Heights High, kde studuje pět dívek a jeden extrémně nebezpečný chlapec, kterému byste se měli vyhýbat obloukem.

Ava
tvoří dokonalý pár se svým dlouholetým kamarádem Alexem. Jenže to nemá jednoduché. Nolan po škole roznesl pomluvy, že za dobré známy spí s učiteli, což není pravda. Ava je talentovaná a chytrá, a dobré známky si rozhodně tímto způsobem nezískává. Dále je tu Julie. Krásná a oblíbená Julie, ale bohužel, její máma je blázen. Nevychází z domu a miluje své kočičí kamarády. Ve škole má Julie svoji dvojnici, Ashley, která ji úplně ve všem napodobuje a ráda by Julii zničila. Mackenzie je violoncellistka a je opravdu dobrá. Snaží se, společně se svoji dobrou kamarádkou, dostat na Julliard. Kromě toho, hraje Mac v kapele s přítelem své nejlepší kamarádky, do něhož je už dlouhou dobu zamilovaná. Pak je tu tajemná Parker. Parker dříve kamarádila s Nolanem, jenže on ji zničil a zradil, a ona za to draze zaplatila. Její otec ji zohavil její pěknou tvářičku, takže již není ta krásná mladá dívka, jež bývala. Nyní je z ní troska. A Caitlin. Její rodina je neobyčejná, jelikož Caitlin má dvě mámy. Cait měla i mladšího bratra, adoptovaného, jenže o něho přišla. Zabil se, právě kvůli Nolanovi. Nyní se snaží získat fotbalové stipendium, jenže má neustále za zády Uršulu, která ji prostě nedá pokoj.

Najednou se smrt Nolana Hotchkisse - tyrana a despoty - řeší jako vražda. Holky mají strach, jelikož vše ukazuje na ně. Ony přece vymyslely tento způsob vraždy, a měly i motiv. Dříve nebo později se to všichni dozvědí. Nejen to, že měly něco společného s jeho vraždou, ale také jejich životy a nejhlubší tajemství.

Když jsem v knihkupectví narazila na tuto - v té době - novinku, byla jsem velmi zvědavá. Další série od autorky Roztomilých malých lhářek, Sary Shepardové. Říkala jsem si, kolik to asi bude mít dílů? Jak jsem pak byla v šoku, když jsem zjistila, že je to duologie. Což mě najednou navnadilo, abych si Perfekcionistky přečetla. Anotace zněla více než slibně - pět dívek vymyslí vraždu, ta se pak i stane, ale žádná ji nespáchala, kdo je tedy vrah? Byla jsem tak napnutá a plná očekávání, až mě, to co mi kniha nabídla, zklamalo. Začátek knihy byl pomalý. Autorka ho neustále natahovala a protahovala zbytečnými debatami okolo každé dívky, její rodiny, jejího problému s Nolanem. Bylo maličko ubíjející čekat, kdy se příběh rozjede. Teď ani samotné postavy příběhu mi nebyly zpočátku moc sympatické. Byly naivní a hloupé. Ještě štěstí, že všechny tyto nezdary vynahradil samotný konec příběhu. Ano, když už se začalo něco dít, autorka to v mžiku ukončila! A povím vám, sakra, to byl tak překvapivý konec. Měla jsem své předpovědi, ale tohle jsem nečekala.

Co se nyní týká hodnocení knihy, vím, že jsem ji dost sepsla, ale přeci jen tam bylo něco dobrého. Jako například nápad příběhu - vražda místního frajírka, kterou vymyslela pětice dívek, ale nespáchala. Co za tímto nápadem ale zaostává, je jeho provedení. Autorčino zbytečné protahování tomu rozhodně nepomohlo. Obrovskou výhodou ale této série je, že má pouze dva díly, takže se snad již brzy dozvím, kdo to tedy Nolana zabil, a proč to chce neznámý na dívky hodit. Ode mě si první díl odnáší tři hvězdičky, tedy průměr, a věřím, že pokračování bude rozhodně stát za to.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Dobré Knihy.cz 

Zdarma ukázka knihy je dostupná zde

Knihu si můžete pořídit zde

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat