Železná zkouška | Recenze

Originální název: The Iron Tial
Autorky: Cassandra Clare, Holly Black
Série: Magisterium
Nakladatelství: Yoli
Hodnocení Databázi knih: 81%
Hodnocení Goodreads: 3,92

Callum Hunt již od mala ví, že má magické schopnosti, že je kouzelník. Jenže také ví, že pokud se zaplete s magií, čeká ho jediné - jasná smrt. Jeho otec mu to neustále připomíná a neustále mu o magii tvrdí, jak je nebezpečná. Když Callum dostane pozvání ke zkouškám do školy Magisteria, slíbí si a otci, že udělá vše co bude možné, pro to, aby propadl. A taky tak provede, jenže k jeho smůle si ho, a ještě dva žáky, vybírá nejmocnější mág školy, mistr Rufus, za svého učně. Call se tím pádem dostává do tajné školy, schované v podzemí, ze které není cesty ven. Ke svému překvapení, Call zjišťuje, že i když je magie smrtící a nebezpečná, je také zábavnější, než si představoval. Najde se kamarády, ale také si rychle zadělá na mnoho nepřátel. Ale společným nepřítelem všech, je hrůzostrašný Nepřítel smrti, před kterým jednoho dne spojí všichni mágové síly a snad jednou pro vždy ho porazí.

Oheň chce hořet
voda chce téci,
vzduch chce vát,
země chce spoutat,
chaos chce pohltit.
A Callum Hunt chce žít.

Hlavní hrdina je dvanáctiletý Callum Hunt, který si za svůj dosavadní život prožil hodně. Nikdy nepoznal svou matku a celý život se musel potýkat se svou pochroumanou nohou. Chodil z jedné operace na druhou, ale nic už nemohlo dát jeho nohu do normálního stavu, kdy by normálně chodil. Calla jsem si velmi oblíbila, opravdu jsem se do něho tak trošku zakoukala. Hrozně mě jeho postava překvapila, ani jsem nedoufala, že tak moc. Byl to jen obyčejný kluk s magickými schopnostmi, které nevyužíval, nechtěl je. Ale postupně v nich našel zalíbení a já doufala v to, že z něho stane mocný a chytrý mág. Smůla mi. Ke konci knihy se ukázalo, že ho čeká jiný osud, než jsem si pro něj představovala. Tak uvidíme, jak si s ním v dalších dílech vypořádá. I Aarona a Tamaru, další dva učedníky mistra Rufuse, jsem si oblíbila. Přes krušné začátky si přeci jen k sobě našli cestu a stali se z nich nejlepší přátelé. Oba dva jsou velmi talentovaní a přátelští, nešlo si je prostě neoblíbit.

Do knihy Železná zkouška jsem se pouštěla s nadšením, ale přeci jen s pár pochybnostmi. Hrozně se mi líbí obálka knihy a anotace, ale přeci jen byla trošku podobná Harrymu Potterovi. Bála jsem se, že kniha bude až moc podobná, ale nebyla, alespoň pro mě ne. Ze začátku jsem se do knihy začítala pomalu, knížka totiž měla pomalejší rozjezd, ale pak jsem začala knihu hltat. Každou stránku, slovo, písmeno, všechno! Vůbec jsem nečekala, jak moc mě kniha chytne. Musím přiznat, že pár věcí má přeci jen společné s Harrym Potterem, ale mě je to fuk! Tahle kniha byla naprostá pecka! Užívala jsem si každou stránku a pak přišel naprosto odzbrojující konec. Konec, který jsem vůbec nečekala. Najednou kniha nabrala úplně nový směr, kterým se vydá. Jenže na to si budu muset ještě počkat. Železná zkouška byla pro mě premiéra jak s autorkou Cassandrou Clare, tak i Holly Black, a opravdu povedená. Doporučila bych ji všem čtenářům, jak těm mladším, kde si kniha najde více fanoušků, ale i těm starším. Nakonec nemůžu jinak, než knize dát plný počet hvězd, protože si je dle mého názoru zaslouží. A teď mi nezbývá nic jiného, než netrpělivě čekat na vydání další dílů.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Kvalitní knihy.cz