To nejlepší za rok... | 2017


Zdravím knihomolové! 😄

Stále jsem naživu, i když to tak nevypadá. Na blogu se neobjevil skoro tři měsíce žádný nový článek, ale za to na instagramu jsem teď velmi aktivní!

Výmluv existuje spousta, proč blog zanedbávám, ale doufám, že se to snad brzy změní!

Dnešní článek je věnován těm nejlepším knihám za rok 2017. Já vím, trošku pozdě, vždyť už je duben, ale pšš.

Za rok 2017 jsem přečetla 71 knih, z čehož tři knihy byly v angličtině. To bych si přála, aby se v letošním roce změnilo, držte mi palce!
Vybrala jsem devět knih a jednu sérii, které pro mne byly to nejlepší, co jsem za minulý rok přečetla!

Četli jste některou z nich? 


Možná jednou | Colleen Hoover, Yoli 2017

Od mé oblíbené autorky, CoHo, jsme se minulý rok dočkali nové knihy v českém překladu, Možná jednou! Já jsem zrovna tuto knihu už jednou četla, jednalo se o fanpřeklad, a stejně jako poprvé, jsem se do knihy opravdu zamilovala. Vím, že většina s mým názorem nejspíš nebude souhlasit, ale mě se příběh Ridge a Syndey neskutečně líbil, a velmi se těším na další knihy od Colleen, které u nás vyjdou.

Harry Potter a Kámen mudrců | J. K. Rowling, Albatros 2017

Od června začalo nakladatelství Albatros vydávat Harryho Pottera v té nové krásné reedici, kterou jsem prostě za každou cenu musela mít! Loni v záři jsem měla v plánu si na dovolenou vzít s sebou jak první, tak i druhý díl, jenže bohužel, do knihkupectví kniha nestihla dorazit včas, takže se mnou jel pouze první díl. Konečně jsem přečetla Harryho protože jsem chtěla, a ne proto, že to byla povinnost, a jednoznačná bomba! Nevím, proč jsem tak dlouho otálela! Držte mi palce, abych se brzy dopracovala k dalším dílům, které mi postupně zdobí poličku!

Třináctkrát proto | Jay Asher, CooBoo 2017

Knihu Třináctkrát proto jsem si pořídila s tou novou krásnou obálkou od nakladatelství CooBoo, někdy na začátku října, ale knihu jsem četla už v únoru, minulého roku. Chtěla jsem ji mít přečtenou dříve, než půjde do světa stejnojmenný seriál, a podařilo se. Kniha je neskutečně úžasně napsaná, plná emocí a děje, který neustále plyne. Já osobně jsem obrovský fanoušek knižní předlohy, ale musím uznat, že i seriál má něco do sebe. Jsem zvědavá na druhou sérii, i když nemám nejmenší ponětí, o co v ní půjde.


Hledání vytouženého dne | Jennifer Probst, Ikar 2015

Autorka Jennifer Probst je u nás známá hlavně svou tetralogií Manželství s milionářem, kde každou knihu jsem četla alespoň čtyřikrát! Opravdu, já tu sérii naprosto zbožňuji, je to vtipné, je to svěží a nenudím se u toho. Někdy v létě jsem objevila úžasné slevy, a mezi nimi byla právě kniha Hledání vytouženého dne. O této nové sérii jsem již také slyšela, ale dopracovala jsem se k ní až nyní. Rozhodně nelituji této koupi, protože autorka mi opět dokázala, že to prostě se slovy umí. Těším se na další její knihy, které nakladatelství Ikar plánuje vydat. 


Má mě rád, nemá mě rád | Sally Thorne, Ikar 2017

Má mě rád, nemá mě rád, jinak v angličtině The Hating Game, má spoustu fanoušku za oceánem. U nás už tolik ne. Bohužel za to může ne příliš pěkná obálka. Mě na knihu nalákalo právě skvělé hodnocení, dokonce jsem se velmi těšila na české vydání, jenže jsem málem knihu přehlédla kvůli obálce. Ale příběh je naprosto úžasný! Znáte rčení, "co se škádlívá, to se rádo mívá"? Tak to naprosto přesně vystihuje tuto knihu. Pokud na knihu někdy narazíte, třeba v knihovně, rozhodně neváhejte a přečtěte si ji!

Pomsta & rozbřesk | Renée Ahdieh, CooBoo 2016 


Říkají vám něco pohádky Tisíce a jedné noci? Příběh Šeherezády, které svému manželovi vypráví každou noc, po tisíc nocí, příběh, aby unikla jisté smrti? Už od dětství jsem byla posedlá úžasným vydáním těchto pohádek, jež vlastnila moje babička - nyní je vlastním já! Jenže, co si budeme povídat, je to složitě napsané a je to pěkně obsáhlé, takže jsem pátrala po něčem méně náročném. Když jsme v září odlétali na dovolenou, nevěděla jsem, co si vzít, a tak jsem sáhla po knize Pomsta & rozbřesk. A pane bože! Tohle byl naprosto úžasný re-telling na pohádky Tisíce a jedné noci! Musím říct, že mě to neskutečně chytlo a za den jsem knihu na pláži přečetla. Pro mě rozhodně jedna z nejlepší knih, kterou jsem na dovolené přečetla! A co jsem se tak doslechla, tak dvojka je ještě lepší!  

Winter | Marissa Meyer, Egmont 2016

Konečně! Po tolika dlouhých měsících utrpení, jsem se dočkala Winter v knihovně. Winter, čtvrtého a závěrečného dílu Měsíčních kronik! Měli jste mě vidět, jak jsem skákala radostí. Nevíte, co jsou to Měsíční kroniky? Jedná se totiž o další re-telling, tentokrát na všemožný mix pohádek, jako je Popelka, Sněhurka, Locika či Červená Karkulka. Některým se to může zdát absurdní, ale autorka si s těmito pohádkami neskutečně pohrála a skloubila je dohromady. Na Winter jsem se nesmírně těšila, i když jsem věděla, že na konci se s hlavními hrdiny budu muset rozloučit. Kdo četl Měsíční kroniky ví, že tato série je skvělá, epická a nadčasová. Pokud jste ji dosud ještě nečetli, neváhejte. Opravdu stojí za to!

Navždy s láskou, Lara Jean | Jenny Han, CooBoo 2017

Vzpomínáte si ještě na předchozí ročník festivalu Humbook? Humbook totiž pozval k nám do Čech tři skvělé autorky, a jednou z nich byla právě Jenny Han, autorka série Všem klukům, které jsem milovala. Já jsem si dokonce pořídila všechny její knihy, aby mi je mohla podepsat, jenže ona podepisovala jen jednu! Uáá! Na závěrečný díl Lary Jean, Navždy s láskou, Lara Jean, jsem se nesmírně těšila. První díl byl fenomenální, úplně nejlepší! Kdežto bohužel druhý i třetí, za tím prvním dosti pokulhává. I přes menší zklamání si myslím, že třetí díl byl úžasně roztomilý, naivní a plný cookies! 

P.S. I Like You | Kasie West, Point 2016

Kasie West je autorka, která má na svém kontě již spousty knih, a její knihy mají spousty fanoušků, ale u nás je to teprve začátečnice. U nakladatelství CooBoo ji vyšly dvě knihy, Náhradní kluk a Po tvém boku. Upřímně, jsem velmi zklamaná z obálek, které volilo CooBoo, možná proto mi nedošlo, že jsou to knihy od této autorky. Já jsem četla Náhradního kluka, a nebylo to špatné, ale kniha P.S. I Like You, byla stonásobně lepší! Hlavní hrdinka si dopisuje během hodin chemie s neznámým klukem, který je přesně jako ona - posedlý hudbou, filmy, dokonce si navzájem svěřují svá tajemství - a postupně se do svého tajemného dopisního přítele zamilovává! Za mě nejlepší kniha v angličtině, kterou jsem minulý rok četla! A mimochodem, kniha vyjde dokonce i v českém překladu již letos na podzim!

Série Krev za krev - Vendeta, Inferno, Mafiosa | Catherine Doyle, Baronet 2017

A to nejlepší nakonec, ona série, která mě minulý rok opravdu a doslova, oddělala. Nedělám si legraci, opravdu série Krev za krev od talentované autorky Catherine Doyle byla boží. Už dlouho jsem toužila si tuto mafiánskou sérii přečíst, dokonce jsem zvažovala o pořízení knih v angličtině, ale pak jsem narazila na úžasnou zprávu - celá série bude v českém překladu a všechny díly vyjdou ještě v ten samý rok. Takže jsem v srpnu začala Vendetou, která mě naprosto uhranula! Říkala jsem si, jak já to vydržím do vydání dalších dílů?! Druhý díl, Inferno, byl snad ještě lepší! Už jsem vám říkala, že jsem posedlá mafiány? Za to může série Bavettovi, od české autorky Kateřiny Petrusové. Určitě na tuto sérii také mrkněte. A Mafiosa! Ten závěr, pane bože, já brečela. Jako opravdu, protože to bylo tak úžasné. Strašně moc sérii doporučuji a doufám, že autorka napíše něco dalšího!

A jaké byly ty vaše nejlepší knihy za minulý rok? 😊

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

10 komentářů:

  1. Pomsta & rozbřesk jsem četla a taky se mi kniha moc líbila. Ke druhému dílu jsem se ale ještě bohužel nedostala :/ tak uvidím jak na tom budu časově v létě. P státnicích se chci do čtení pustit s velkou vervou :)

    A zakončení Lary Jean bylo taky super. Druhý díl nebyl tak super jak první, ale nakonec jsem si užila i ty. Bylo to takové milé čtení, které pohladí na duši každého romantika ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bože, Pomsta & rozbřesk byla úplně skvělá! Hrozně mě to překvapilo, takže jsem si hned běžela pořídit druhý díl, ale nevím kdy se k němu dostanu. :(
      Také doufám, že už to v červnu bude lepší. Sice státnice nedělám - zatím ještě ne - ale i tak mě ta škola zabijí! :D
      A co se týká Lary, tak to bylo opravdu skvělé zakončení, roztomilé a sladké, jen to tedy nepřekonalo první díl, který byl opravdu nejlepší! A to jsem se bála do knihy pustit, protože od autorky jsem četla ještě Léto, kdy jsem zkrásněla, a to byla katastrofa! Ještě štěstí, že tato série opravdu stojí za to! A co říkáš na chystaný film? Podle všeho bychom se ho mohli dočkat už letos v létě přes Netflix! :D

      Vymazat
  2. Joo, série Krev za krev byla vážně báječná. Líbilo se mi, že byla díl od dílu lepší a akčnější :-) Rozhodně jedna z těch lepších YA, za což autorce tleskám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! A já jsem si upřímně ze začátku myslela, že se rozhodne zůstat u toho prvního kluka, ale ta postupná změna od něho k jinému! Uáá, to jsem prostě neviděla, a hlavně, vůbec jsem to nečekala! Strašně tuto sérii zbožňuji a rozhodně se k ní budu ráda vracet! :)

      Vymazat
    2. Ani se ti nedivím že sis ji zamilovala! Já jsem na tom stejně, i když jsem tedy doufala, že nezůstane u toho prvního a jak jsem "stará" tak ach...sama jsem se při čtení zamilovala :-D

      Vymazat
    3. V posledním díle jsem tady otočila o 180 stupňů! :D Jako, jak jsem si mohla myslet, že s ním zůstane?! Opravdu pěkně se mi znechutil v té trojce. Ale jsem neskutečně ráda za ten konec, a opravdu doufám, že autorka napíše něco dalšího. A pokud ne, tak musím jít googlovat další série o mafiánech, protože tohle mě opravdu dostalo! :D

      Vymazat
  3. Přečetla jsi toho vážně hodně a samé pěkné kousky :) Na většinu z těchto knih mám také zálusk :) Třeba na druhý díl Pomsty a rozbřesku a sérii Krev za krev :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥ Se sérií Krev za krev neváhej! Pokud na ni někde narazíš, třeba v knihovně, rozhodně si ji musíš půjčit. Opravdu skvělá mafiánská série, která se podle mě pohybuje na hraně YA/NA. A dvojku Pomsty a rozbřesku si asi opět schovám na dovolenou! :D

      Vymazat
  4. Takový článek jsem také chtěla sepsat, ještě jsem si na to neudělala čas. Ach jo :D
    Ze zmíněných jsem četla 13x proto. První jsem viděla seriál a naprosto se do něj zamilovala. Knihu jsem si přečetla v češtině a pak i v originále. Takže ta zrovna k těm nej z 2017 patří :)
    Do Měsíčních kronik jsem se ponořila minulý měsíc v angličtině. Cinder mě opravdu hodně bavila, i když jsem zápletku odhadla někde na začátku. Na cestě je Scartlet a už se těším na přečtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také ne, trvalo mi to tři měsíce! To je hrůza! :D Ale určitě napiš svůj, ráda si ho přečtu a objevím nové knihy. :D
      Třináctkrát proto je naprosto úžasná kniha, četla jsem ji dvakrát v češtině, a snad si ji i jednou přečtu i v angličtině! Knihu mám, tak už stačí jen najít si čas. :D
      Měsíční kroniky jsou naprostá peckááá! Na Winter jsem čekala skoro půl roku než ji pořídili do knihovny, a když už jsem ji tam přeci jen našla, někdo mi ji čmazjl, takže jsem zase čekala. :D Ale dočkala jsem se a přečetla jsem ji asi za tři dny! Na to jaká je to bichle, to je slušné. :D Závidím ti, že sérii čteš v angličtině, také bych se do ni jednou chtěla v originále pustit, ale nedávno jsem dostala vynadáno, že nečtu Harryho Pottera, takže Měsíční kroniky budou muset počkat. :D

      Vymazat