Mechanický princ | Cassandra Clare



Mechanický princ | Cassandra Clare 



Originální název: Clockwork Prince
Autorka: Cassandra Clare 
Série: Pekelné stroje 
Díl: 2. 
Počet stran: 392
Vazba: Paperback 
Nakladatelství: Yoli 
Rok vydání: 2016 
Hodnocení na Databázi knih: 92% 
Hodnocení na Goodreads: 4.46
Hodnocení na ČBDB: 90%




Londýnský institut je v ohrožení. Po nepovedeném zátahu na Magistra, jeho mechanickou armádu a ztrátu Nathaniela Graye, jsou Charlotte a Henry pod drobnohledem. Je svolána rada Společenství pro odvolání Charlotte z postu představené Institutu. O místo, s očividným zájmem, bojuje Benedict Lightwood, její nemesis, který ji nikdy neměl v lásce, a už vůbec nechtěl, aby Institut vedla žena! Otázkou tedy je, přijdou Charlotte s Henrym o Institut? Mají dva týdny na dopadení Magistra a jeho poskoka Natea, a to za každou cenu. Jenže jim pátrání nikdo neusnadňuje. Dokonce i Společenství jim odmítá pomoci. Jsou na to sami.
Jenže tu ještě jsou Will, Jem a Tessa, kteří nedovolí, aby byl Institut předán Benedictovi na stříbrném podnose! Pouštějí se do svého vlastního pátrání, při kterém odhalují mnohá tajemství. Jenže po oné události s Willem, je pro Tessu těžké mu být nablízku, proto se raději ubírá do společnosti milého Jema, který ji dokáže přivést na jiné myšlenky. Ale jak se více sbližují, přerůstá to v něco víc, než pouhé přátelství.

"Krása je krutá." - Jem

I v druhém díle Pekelných stojů, nás autorka opět provází viktoriánským Londýnem, který jsem si tolik oblíbila v jedničce. Zprvu se může zdát Londýn ponurý a nezajímavý, ale autorka ho vykreslila tak reálně, že nemáte jinou možnost, než její obrovskou fantazii obdivovat. Protože, kdo kdy vytvořil tak jedinečný a uvěřitelný svět, ze kterého neustále může čerpat pro své další příběhy, že?

Ještě než se pustím do další chvály, prozradím vám ještě pár informací o hlavních postavách:

Tessa Grayová, jak již všichni víme, není obyčejná, její schopnost je přeměňování - pokud vlastní předmět blízký dané osobě, dokáže převzít  na sebe jeho podobu. Ale háček je v tom, že nikdo netuší, co je Tessa vlastně zač, jelikož nemá žádné čarodějnické znamení. 
Více prostoru dostává James, neboli Jem. Ach bože, nikdy jsem neměla v oblibě milostné trojúhelníky, ale Jem a Will! Stejně jako Will, je Jem lovec stínů, jenže jeho osud tedy není moc barevný, protože Jem umírá. Může za to droga zvaná yin-fen. Když ji bude brát zemře, ale to i když ji brát nebude. Je to nevyhnutelné. Takový začarovaný kruh. Jema jsem měla v jedničce ráda, ale tady mi neskutečně přirostl k srdci, opravdu jsem se do něj maličko zakoukala, ale prostě Will je ten jediný, po kterém mé srdce prahne! 
Proč? Protože Will je ten paličatý, bezohledný, věčně mrzutý a uzavřený kluk, který na první pohled vypadá sebejistě, ale nenechte se zmýlit! Na konci prvního dílu mě tak vytočil a naštval, ale prostě jeho nejde nemilovat a nesoucítit s ním. Zvláště poté, co zjistíte, proč se tak brání a vyhýbá každému, kdo by ho mohl milovat.
A velmi mě potěšilo, že se autorka zaměřila také na Charlotte a Henryho, na které já nyní nedám dopustit! Mám takovou radost, že se konečně mezi nimi něco změnilo, dalo do pohybu, a těším se, co si pro ně autorka přichystala v závěrečném dílu!

Jsme prach a stín. 

Po přečtení prvního dílu, Mechanického anděla, jsem byla dlouho v šoku. Neočekávala jsem, že mě autorka Nástrojů smrti, Cassandra Clare, takto ohromí! Takže následující díl byl jednoduše nutnost! 
Je pravda, že mi chvilku trvalo se do knihy začíst, ale po takových 60-ti stránkách jsem už jen jela. Otáčela jsem stránky a hltala každé autorčino slovo! Bylo to opět mimořádné, napínavé, magické a tajemné. Dočkala jsem se dosti odpovědí na své otázky, ale vyvstaly nové, na které mi s největší pravděpodobností odpoví až třetí díl.
Musím autorce vyseknout obrovskou poklonu za opravdu povedený zvrat v milostné lince. Ano, dva kluci, milostný trojúhelník byl jasný, ale jak ho zvládla tak hezky napsat, aby čtenáři nevadil a najednou nevěděl, kterému z chlapců fandit víc. No to jsem ještě nezažila, jak jsem byla u této knihy rozpolcená. 
Asi víte, co se říká o druhých dílech v sériích - jsou často vynucené, nijaké, nezajímavé, prostě jsou, aby vyplnily místo před epickým finálem. Ale Mechanický princ bude nejspíš jedna z výjimek, protože tady se autorce povedlo něco neuvěřitelného. Ona se totiž překonala, protože se mi Mechanický princ líbil ještě více, než Mechanický anděl! 
Pokud stále váháte, říkám vám, neváhejte a jděte do toho. Dejte Cassandře Clare a její sérii Pekelné stroje šanci, nebudete toho litovat. A já se jdu nejspíš psychicky připravit na Mechanickou princeznu. Slyšela jsem, že budu potřebovat na závěr tunu kapesníčků!

Moc děkuji za podporu a vstřícnost internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz, kterému vděčím za knihu Mechanický princ. 

Určitě doporučuji omrknout jejich nabídku cizojazyčných titulů!

Zdarma ukázka knihy je dostupná zde.

Knihu si můžete pořídit zde.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

7 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Tuhle sérii jsem ještě nezačala číst, ale zkusila jsem od autorky Paní půlnoci a ta byla také skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥ Paní půlnoci mám na seznamu, stejně jako Nástroje smrti! Doufám, že se jednou k oběma sériím dostanu! :D

      Vymazat
  2. Série byla vlastně dost fajn. Akorát na můj vkus málo dějová, spíš se řešily vztahy :p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Ale mě se to neskutečně líbilo, protože jsem od toho očekávávala to nejhorší. Zvláště poté, co jsem se třikrát snažila přečíst Město z kostí. Nikdy to nevyšlo. :D

      Vymazat
  3. tahle serie je super, ja proste knihy od Cassandry zboznuji, i kdyz jsou nekdy dost prumerny :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jak Nástroje smrti, ale tato série byla přímo epická! První díl nejdřív nic moc, ale pak bum! Strašně se mi to zalíbilo, takže jsem nedávno neodolala a pustila se do Mechanické princezny. Jako konec mě překvapil, a stále nevím, jestli se mi líbil, nebo ne. :D Ale jinak úžasný, perfektní a já to prostě zbožňuju! ♥

      Vymazat
  4. Ještě jsem nečetla, ale mám v knihovně a chystám se na ně.

    OdpovědětVymazat