Krvavé ostří | Sarah J. Maas


Krvavé ostří | Sarah J. Maas




Originální název: The Assassin's Blade 
Autorka: Sarah J. Maas
Série: Skleněný trůn
Díl: 0.1 - 0.5
Počet stran: 408 
Vazba: Paperback
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2016 
Hodnocení na Databázi knih: 93%  
Hodnocení na ČBDB: 92%



Celaena Sardothien, slavný adarlanský zabiják. Pardon, nájemný vrah. Každý zná její jméno, každý ví, co dokáže, ale nikdo nemá nejmenší ponětí, jak skutečně vypadá. 
Celeany se ujal v raném věku Arobynn Hamel, Král vrahů a vládce Tvrze vrahů. Cvičil ji, přijal do společnosti ostatních zabijáků, a vytvořil z ní tu nejlepší a nejobávanější vražednou zbraň. Díky svému talentu, se ze Celaeny stává pravá ruka Arobynna, společně s přítelem Samem, jsou nejúčinnějšími a nejspolehlivějšími zabijáky. A jakožto nejlepší z nejlepších, vykonávají pro Arobynna různé mise a výpravy, kde plní úkoly.

Taky vás vždycky zajímalo, jak to všechno začalo? Jak se Celaena ocitla v péči Arobynna, probojovala si titul nejobávanějšího zabijáka v království, a co pak ten tajemný Sam? Na všechny tyto otázky odpovídá kniha Krvavé ostří. Tato kniha je bonusem pro zapálené fanoušky Skleněného trůnu - jako jsem já, a obsahuje pět povídek:

  • Vražedkyně a Pán pirátů
  • Vražedkyně a léčitelka
  • Vražedkyně a poušť 
  • Vražedkyně a podsvětí 
  • Vražedkyně a říše

Myslím, že není nutné vám autorku Saru J. Maas představovat, i když. Prvotinou autorky je právě zmíněná série Skleněný trůn, kde kniha Krvavé ostří je prequel, vlastně takový "předdíl". Ukazuje části ještě předtím, než byla Celaena uvržena do Endorvienu. Kromě této série, autorka napsala ještě jednu, a tou je Dvůr trnů a růží, jenž vznikla na motivy klasické pohádky Krásky a zvířete. Nenechte se ale nachytat. Od poloviny knihy, se příběh Feyre, Tamlina a Rhysanda vyvíjí natolik, že se od původního konceptu dosti distancuje, a přesouvá se na úplně jinou úroveň. Něco úplně jiného a originálnějšího, vás přímo ohromí a posadí na zadek.

Když se mi do rukou dostal soubor povídek, musela jsem hned obdivovat nádherné grafické zpracování. O obálce ani nemluvě, ta je přímo úchvatná, ale viděli jste vnitřek? Jak jsou ty povídky od sebe rozlišené? Naprosto epický!

“Byla ohněm, byla temnotou, byla prachem, krví a stínem...”
- Sarah J. Maas

Co se týká samotných povídek, tak u těch se víceméně nedá nic vytknout. Nabité akcí, a akcí, a ještě jednou akcí. Od počátku knihy až do konce, se rozhodně nebudete nudit. Může za to napětí a nevyřčená tajemství, které z knihy přímo sálají a vás pohltí. Ale to není vše, co tato kniha nabízí. Skrze povídky, které se prolínají a hezky na sebe navazují, sledujeme i vývoj hlavní hrdinky a její city. A mimochodem, se také získáváme odpovědi a vysvětlení na různé otázky. Mě tedy velmi zajímalo, jak se Celaena ocitla v Endorvienu, vězení pro ty nejhorší vrahy a zabijáky, které nikdo nepřežije, a odpověď jsem dostala.

Můžeme si povšimnout, že Celaena je opět pěkná bad-ass hrdinka s vlastní hlavou. Někdy by se dalo říci, že Celaena se prostě chová jako neřízená střela, nerozumně a ukvapeně.
Kdežto Sam, tak ten je zlatíčko. Úplně stejně talentovaný vrah jako ona, jenže on je prostě tak klidný, vyrovnaný, a vůbec nic a nikomu nezávidí. Sama jsem si opravdu zamilovala, protože, kdo by taky ne, když je tak sladký a sympatický?

„Chceš slyšet něco směšného? Pokaždé, když jsem strachy bez sebe, říkám si: Jmenuji se Sam Cortland... a nebudu se bát. Dělám to tak roky."
- Sam

To nejlepší nakonec, jak se mi kniha líbila. Asi je jasné, že hodně. Opravdu celkově perfektní. Kdybych ale hodnotila povídky samostatně, určitě by se našlo něco, co mě naštvalo. Celaenu jsem měla ráda už v prvním díle, a tady tomu nebylo jinak. Možná díky této knize ji mám ještě raději. A Sama, tak toho nejde nezbožňovat. Nyní jen doufám, že se brzy dopracuji k pokračování, které na mě čeká v knihovně. Slyšela jsem na pokračování jen samou chválu. Snad se i brzy dočkáme závěrečného dílu, na který nás autorka už tak dlouho napíná!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.CZ

Zdarma ukázka knihy je dostupná zde

Knihu si můžete pořídit zde.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, od autorky jsem četla zatím jen sérii Dvůr.... a její styl psaní se mi líbil. :)) Na tuhle se samozřejmě taky chystám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já jsem na tom dost podobně. Zatím odolávám, ale brzy bych se už konečně, chtěla pustit do pokračování, jak Dvoru, tak Skleněného trůnu. :)

      Vymazat