Všechno, úplně všechno | Recenze

Vazba: E-kniha (Hardback)
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2015
Hodnocení na Databázi knih: 85%
Hodnocení na Goodreads: 4.07
Hodnocení na ČBDB: 82%

Madeline není obyčejné děvče, ona je doslova a do písmene alergická na svět. Ano, narodila se totiž se vzácnou nemocí, jenž onemocní jen pár lidí. Jenže to není všechno. Jako malá přišla při autonehodě o svého otce a bratra. Její matce, doktorce, se zhroutil svět, a tak se upnula na svoji dceru. Madino dětství nebylo takové, jaké mají normální děti. Vyrůstala v malém domku, který se pro ni stal ale vězením. Nikdy z něho neodešla, po celých osmnáct let, ale pak se něco stalo. Do sousedství se přestěhovala rodina s chlapcem v jejím věku, a ona, nemocná, afroamerická dívka, se zamilovala do kluka od vedle.

Madeline to neměla lehké již od svého narození. Autonehoda ji sebrala polovinu rodiny - jejího otce a staršího bratra. Nedlouho na to, ve věku tří měsíců, onemocněla velmi vzácnou nemocí zvanou SCID, jenž sama označuje jako alergii na svět. Od té doby ji její matka, která je shodou okolností vynikající doktorka, sama ošetřuje. Společně žijí v krásném domku, který tak na první pohled vypadá, ale pro Mad je to vězení - bílé nemocniční zdi, vnitřní zahrada s umělými květinami, a samozřejmě, čistička vzduchu. Ještě štěstí, že má Mad Karlu, ošetřovatelku, která se o ni stará - a má s ní tak skvělý vztah - když její matka nemůže, a také svoje knihy, kterými je úplně posedlá. Vše se zdá být v pořádku, jako každý jiný den, ale to se pak objeví na scéně Olly.

Ollyho rodina je úplně jiná než ta Madina, neustále nervozní, nikdy nemá nic nalajnovaného. Otec je neustále pryč, matka zase ustaraná, dcera v pubertě a Olly? Ten je celý v černém. Když se poprvé spatřili, bylo nadevše jasné, že se ta nemocná dívka, která za celý svůj život poznala jen svoji matku a Karlu, do toho tajemného, laskavého a zvědavého chlapce zamiluje.

Důvod, proč jsem se rozhodla tuto knihu přečíst, je prostý, a tím je ohlas všech, co tuto knihu četli a nemohou si ji vynachválit. Na stránkách má úplně úžasné hodnocení, takže nebylo pochyb, že jednoho dne, se i mě tento kousek dostane do rukou, i když to bylo později, než jsem si myslela. Hned na první pohled kniha určitě zaujme svoji netradiční obálkou, která mě osobně moc neučarovala, za to ta originální, tak ta je fantastická! A uvnitř knihy, tak to musím hlavně poukázat na krásné ilustrace.

Co se obsahu knihy týká, tak rozhodně jsem byla mile překvapená. Neměla jsem nejmenší tušení, do čeho jdu, když jsem knihu otevírala, a vyplatilo se to. Co mě ale mrzelo byl pomalý začátek, všechno to vypisování okolo - Madin život s SCID chorobou, její posedlá matka. Příchod Ollyho dodal příběhu rozjezd, který nutně potřeboval. Díky němu se vše začalo měnit, jako například Madino chování, což se rozhodně její matce vůbec nelíbilo. Začátek knihy nebyl nejlepší, ale konec knihy to tedy naprosto vyrovnal a mě oddělal! Takový překvapivý závěr, no paráda! Původně jsem chtěla dát knize čtyři hvězdičky, ale když se na to podívám nyní, není pochyb, že si tato autorčina prvotina zaslouží plný počet! Doufám, že se od Nicoly Yoon dočkáme i dalších jejích knih v českém překladu.

A na úplný závěr, ještě informace o chystaném filmovém zpracování, které se do kin dostane 19. května. V našich kinech se ale filmu dočkáme až ke konci června. Ještě taková menší rada. Nedívejte se na trailer k filmu, pokud byste si rádi před filmem přečetli knihu. Trailer vám totiž více méně všechno podstatné prozradí.

Za poskytnutí e-knihy na recenzi děkuji portálu eReading.cz

Zdarma ukázka knihy je dostupná zde.

E-knihu si můžete pořídit zde.