Hunger Games: Aréna smrti | Recenze

Série: Hunger Games
Počet stran: 384
Vazba: Paperback 2.vydání (Paperback 1.vydání)
Rok vydání: 2013 (2008 - 1.vydání)
Hodnocení na Databázi knih: 92%
Hodnocení na Goodreads: 4.37

Nacházíme se daleko v budoucnosti, v rozlehlých troskách severní Ameriky, kde se rozkládá Panem s hlavním městem Kapitolem a dvanácti přilehlými kraji. Původně jich bylo třináct, ale před sedmdesáti čtyřmi lety se kraje proti Kapitolu vzbouřili, ale ten je s velkou převahou porazil a třináctý kraj jednou pro vždy pohřbil. Jako pokání a připomínka za tento čin, jednoročně Kapitol pořádá klání zvané Hunger Games, Hladové hry, kde každý kraj poskytne jedno chlapce a jednu dívku od dvanácti do osmnácti let, aby proti sobě bojovali na život a na smrt. Z arény může vyjít jen jediný vítěz. A letošní rok bude velmi zajímavý, jelikož z odlehlého kraje se do Hladových her přihlásí dobrovolně Katniss Everdeenová, aby zachránila svoji mladší sestru Prim. Jenže do arény nejde sama. Nedoprovodí ji nikdo jiný, než Peeta Mellark, syn pekaře, jehož přítomnost v Hladových hrách by si nedokázala Katniss představit ani v tom nejdivočejším snu.

Šestnáctiletá Katniss žije se svou matkou a mladší sestrou Prim ve dvanáctém kraji. Nedávno přišla o otce při výbuchu v dolech a její matku to hrozně zasáhlo, takže se Katniss nyní stará o vše, hlavně o její uživení - chodí lovit do lesa, který je od jejich kraje oddělen plotem, a jeho navštěvování se trestá. A právě nyní stojí před největší zkouškou svého života - musí jít do arény, a pokud chce přežít, bude muset zabíjet. Hlavní hrdinku Katniss jsem si okamžitě oblíbila. Přišla mi skutečná, ne žádná vyumělkovaná postava bez rozumu. Katniss oplývá kuráží, silou a aurou nedotknutelnosti, ale uvnitř je to citlivá dušička. Její nejlepší přítel je Hurikán. Oba dva jsou si natolik podobní, až je někteří považují za příbuzné. Mají i podobné vlastnosti. Hurikán je odvážný, chytrý, rozumný, skvělý lovec. Já mám Hurikána opravdu ráda, ale spíše se zařazuji do teamu Peety - team Peeta forever! Peeta je úplným opakem Katniss a Hurikána. Je milý, tichý, milují a neublížil by živé duši.  Je synem pekaře a rád vypomáhá v pekařství při zdobení dortů, jenže ty ho v aréně nezachrání. Určitě ještě stojí za zmínku Haymich. Haymich je ve dvanáctém kraji znám jako opilec, než jako jediný žijící vítěz Hladových her, ale tím také je. Každoročně dělá splátcům z dvanáctého kraje mentora, a letos to vyšlo na Katniss a Peetu. Haymiche jsem si oblibovala pomalu, ale pak ke konci mě přeci jen přesvědčil, že se mu dá věřit, a v některých momentech i spolehnout.

„Hloupí lidé jsou nebezpeční."

První díl trilogie Hunger Games jsem poprvé četla když šel do kin film, takže tak čtyři roky zpátky. Svět byl nadšený, série si našla spoustu fanoušků, já sama si knihu přečetla na doporučení kamarádky, a nedám od té doby na ni dopustit. Právě nedávno jsem ji četla podruhé a stále z ní mám stejný zážitek jako poprvé. Katniss, Peeta, Hurikán a spousta dalších postav jsou tak skvěle vykresleny a příběh má originální nápad, tak co víc si přát? Jinak má kniha rychlý spád, já osobně ji měla přečtenou za jediný den! Já si rozhodně nemám u prvního dílu na co stěžovat, spíš bych pěla jen samou chválu typu - skvělé postavy, čtivý příběh, překvapivé závěry a skvělý konec. První díl Hunger Games je pro většinu fanoušků knih nejlepší, já ho mám opravdu ráda, líbil se mi od začátku až do konce, ale můj oblíbený díl je jinačí. To ale neznamená, že kniha ode mne dostane nějaké nízké hodnocení. Ani za nic. Hunger Games první díl je definitivně perfektní a nezaslouží si jiné hodnocení než pět hvězdiček. Kdo knihu nečetl, rozhodně to brzy napravte, nebudete litovat!

Ještě pár slovy na závěr, bych ty z vás, kteří jste ještě neviděli filmové zpracování, maličko na něj nalákala. Dle mého názoru, a myslím, že ho bude sdílet i více lidí, je první film zpracován přesně podle knihy. Jsou tam nějaké ty detaily, co nesedí, ale ze všech filmů, první díl nejvíce odpovídá své knižní předloze, takže fanoušci knihy, rozhodně se na něho podívejte, bude se vám líbit!