Deset malých nadechnutí | Recenze

Originální název: Ten Tiny Breaths
Autorka: K. A. Tucker
Série: Ten Tiny Breaths
Počet stran: 306
Hodnocení Databázi knih: 93%
Hodnocení Goodreads: 4,20

Před čtyřmi lety přišla Kacey během tragické autonehody o své rodiče, nejlepší kamarádku Jenny a skvělého přítele, a těžce to snáší, i nyní, o čtyři roky později. Nikdy to nezmizí. Vždyť ona v tom autě seděla taky, a jen tak tak vyvázla ve zdraví. Nyní Kacey prchá se svou mladší sestrou Livií od jejich tety a strýce, u kterých si původně myslely, že jsou v bezpečí, ale to se šeredně mýlily. Dostávají se do Miami, daleko od nich, kde začíná jejich nový život. Seznamují se se Storm a její dcerkou Miou, a se sexy sousedem Trentem, který je až nezvladatelným pokušením pro Kacey. Je jako droga, které se nedokáže nabažit. Otázkou je, bude mu Kacey věřit natolik, aby se mu svěřila se svými nejhlubšími tajemstvími a nebo se zklame? A co Trent, i on si svá tajemství stráží, jako oko v hlavě, bude ochoten se s nimi podělit s Kacey?

"Deset malých nadechnutí...
Drž je. Vnímej je. Miluj je."
Hlavní hrdinkou příběhu je mladá dívka Kacey, která přišla o všechno, o všechny, co ji byli drazí, o mámu, tátu, nejlepší kamrádku a přítele, a to v jeden den. A málem zemřela i ona sama. I tak ale Kacey není sama, má mladší sestru, o kterou se musí postarat, protože nikomu jinému nedůvěřuje. Kacey, hlavní hrdinku, jsem si již od začátku knihy velmi oblíbila je rázná, chytrá a upřímná a jde si za tím, co chce. I když bylo pár momentů, kdy jsem chtěla Kacey přetáhnout něčím po té její chvilkami tupé hlavičce, vždy jsem si následně na to uvědomila, že je to jen obyčejná holka, která má něco za sebou. Tragédii a opravdu se snaží, i když se nechce svěřovat. Jednou bude, jen musí poznat toho pravého. A kdo ví, třeba ten pravý je právě Trent. Nový soused, který je moc hezký na pohled, spíše až děsivě sexy, a laskavý uvnitř. Takové zlatíčko, co by nikdy nikomu nedokázalo ublížit, jenže je plný tajemství, stejně jako Kacey, ale rád by se o ně podělil s někým jako je právě Kacey. Mimo hlavní postavy – Kacey a Trenta – kteří mi byli opravdu sympatičtí, jsem si oblíbila ještě Kaseyinu mladší sestru Livii, Storm a její překrásnou princeznu, dcerku Miu. Livie je skvělým příkladem po mladší sestru, kterou bych si přála hned okamžitě mít. Milá, laskavá, starostlivá a věrná.

Na knihu Deset malých nadechnutí jsem narazila ještě předtím, než jsem se dozvěděla, že se knihy dočkáme v českém překladu. Když jsem se to dozvěděla, byla jsem opravdu neskutečně nadšená, a nakonec se mi kniha dostala do rukou. Nejprve mě na knize v originálu zaujala krásná obálka s dívkou se zrzavými vlasy pod vodou, a když jsem uviděla tu naší českou obálku, no, přiznejme si, není tak krásná jako originální, ale také vystihuje celý příběh. Když jsem se do knihy pouštěla měla jsem od ní velká očekávání, zvláště když jsem z mnohých stran četla na tuto knihu pozitivní recenze. Hned od první stránky jsem se do knihy zamilovala a neskutečně rychle se do ní začetla, postavy mi byly velmi sympatické a děj plynul svižně a rychle. Byl to skvělý příběh, který vypráví o události, jež se může stát každému z nás. Jednoznačně vám knihu doporučuji, nebudete toho litovat, sice jsem skoro u konce přišla na celkovou pointu knihy, ale když na to přišla Kacey, nevyvarovala jsem se šoku, který následoval, a to jsem o něm věděla dopředu. Dokonce jsem u konce brečela, nedokázala jsem zastavit příval slz, které mě zastihly, a opravdu, na tuto knihu jen tak nezapomenu, vryla se mi do srdce stejně jako její hlavní hrdinové a já se již nyní velmi těším na pokračování, které je o Kaceyině mladší sestře Livii.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz