Znamení Athény | Recenze

Originální název: The Mark of Athena
Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Počet stran: 528
Hodnocení na Databázi knih: 95%
Hodnocení na Goodreads: 4.52

Výprava, která začala v prvním díle - Proroctví a pokračovala dál v druhém díle - Neptunův syn, pokračuje dál. Sedm polobohů, řeckých a římských, se dává do kupy, aby společnými silami porazily Gaiu. Jejich cesta pokračuje dál. Annabeth má ale i svou vlastní úkol. Její matka ji pověřuje úkolem, který pověřila i své předchozí děti, ale ani jeden z nich neuspěl. Má následovat znamení Athény, které ji zavede k největší nepřítelkyni její matky. Jenže pokud uspěje, pokud porazí nepřítelkyni své matky, čeká na ni velké odměna, v podobě něčeho tak významného, že by to dokázalo vytvořit mír mezi Řeky a Římany. Ale toto není jediná výprava, kterou polobohové podstupují. Musí se, co nejrychleji dostat do Říma, najít bratry Giganty, kteří unesli jejich kamaráda Nica di Angela, a porazit je, a následně, co nejdřív uzavřít bránu Smrti. Jenže všechno jim stěžují Římané, kteří po nich pátrají, protože jejich kamarád Leo, když byl posedlí zlým duchem, zaútočil na jejich tábor, ale málem ho srovnal se zemí.

Hlavní hrdinové tohoto příběhu nám nejsou neznámý, jelikož jsme se s nimi už setkali. Lea, Piper, Jasona, trochu Annabeth a satyra Herge jsme měli tu čest poznat v prvním díle. V tom díle se autor hlavně zaměřoval na trojici Leo, Piper a Jason, takže Annabeth se tam moc nevyskytovala. A ve druhém díle jsme se seznámili s Percym, Hazel a Frankem. Po pravdě tuto trojici jsem si oblíbila mnohem více než tu trojku z prvního dílu. Až ve třetím díle se všichni polobohové setkávají. Všechny postavy jsem si oblíbila, kromě Lea a Annabeth. Lea jsem nemusela již od prvního dílu, ve kterém se dost litoval, což se opakuje i v tomto díle, ale zde se přidává i to, že si připadá jako sedmé kolo u vozu, že je prostě navíc. Annabeth jsem měla ráda v prvním díle, a to hlavně proto, že tam skoro vůbec nebyla, ale tady, v tomto díle jsem ji nemohla vystát. Kapitoly z jejího pohledu pro mě byly hrozné, stejně jako u Lea, a já doufala, že se brzy dočkám konce. Takže Annabeth prostě ne, pro mě je to nesympatická dívka, nemám ji ráda.

Knihu Znamení Athény jsem četla asi někdy minulý rok, ale nyní jsem ji četla znova. Po konci druhého dílu jsem se na třetí díl těšila, ale dostavilo se zklamání. Hlavně zklamání ohledně Annabeth. Jelikož jsem nečetla sérii o Percym, nevěděla jsem, co od ní mám očekávat. Annabeth jsem si neoblíbila, kapitoly z jejího pohledu jsem četla neskutečně dlouho, až jsem si prostě myslela, že je začnu přeskakovat, což jsem nakonec neudělala. Nevím, jak to dál přežiju s Annabeth nebo s Leem, ale pokusím se jim dát šanci. Ale autorovi neodpustím ten konec. Takový nervák jsem ještě nezažila, takže ještě štěstí, že mám čtvrtý díl doma, od kterého teda hodně očekávám, snad mě nezklame.