Vstříc temnotě | Recenze

Originální název: Fade
Autorka: Lissa McMann
Série: Lovkyně snů
Počet stran: 256
Hodnocení na Databázi knih: 77%
Hodnocení na Goodreads: 3.76

Na konci prvního dílu, se Janie, sedmnáctiletá dívka s prokletím, díky němu se propadá do snů ostatních, přidá k policii, pro kterou pracuje i Cabel, v utajení. Cabel a Janie dostávají nový úkol. Na Fieldridgeské střední škole se potlouká sexuální deviant, na kterého policii upozornil anonymní telefonát. Janiiným úkolem je hrát volavku, prozkoumat všechny učitele, a hlásit něco nového, jenže tento plán se nelíbí Cabelovi. Janie dostává od šéfové další úkol, se kterým se ale musí vypořádat sama. Nyní už ví, že její prokletí pochází od jedné paní, se kterou se seznámila, když pracovala s důchodci. Dozvěděla se, že je lovkyní snů. Paní Stubinová ji moc neprozradila před svou smrtí, a proto ji šéfová dává dokumenty, které paní Stubinová sepsala, když zjistila, jaký ji čeká osud. Janie pokročí v úkolu nalezení sexuálního devianta, má podezření, že její mladý a krásný učitel chemie, by mohl být oním deviantem, takže dělá všechno proto, aby ho dostala. Jenže na ní v jednom kuse útočí noční můry ostatních spolužáků, ze kterých je velmi těžké se dostat ven. Když Janie odhalí pravdu o svém prokletí, má pouze pár možností, jak s tím naložit, a to buď nechat být, nebo začít žít izolovaně.

Janie dostává nový úkol, při kterém by ráda dokázala, že na to má, že na ni po jeho dokončení, můžou být hrdi, jenže ji to Cabel neusnadňuje, právě teď, když si konečně k sobě našli cestu. Již od minulého dílu jsem Janie oblíbila, a u tohoto dílu to nebylo jinak. Zdálo se mi, že najednou více dospěla, byla odhodlanější a odvážnější. Za to Cabela, bych nejradši zabila. Trošku hodně mě mrzelo, že ji nepodporoval v tom, že by mohla něco dokázat, věčně ji od toho odrazoval. A to jeho jméno nemám ráda, protože ho pořád čtu jako Kabel, to je strašný. Teď jen doufám, že nakonec ti dva budou spolu, protože tvoří úžasný pár.

Po dočtení prvního dílu série Lovkyně snů, jsem byla na druhý díl velmi zvědavá, ale zároveň jsem se obávala, aby to autorka nezkazila. Chvíli mi trvalo, než jsem se do knihy začetla, jelikož na začátku, je to takový nezáživný, nic se tam neděje. Přibližně v polovině knihy se to zlepšilo, autorka začíná čtenáře vtahovat do děje a napíná ho až do konce. Ještě bych chtěla něco říct k námětu knihy, který byl pro mě něco nového. Autorka se rozhodla vsadit na originalitu, a podle mě se jí to povedlo. Některým se autorčin styl zamlouvat nemusí, ale mně se líbil. I přes nezáživný začátek knihy a Cabelovo chování jsem si čtení užila. Kniha byla napínavá, čtivá a má otevřený konec. Takže si rozhodně nenechám ujít poslední díl této trilogie. Cože mi připomíná, že ještě pořád nechápu, proč si Janie a paní Stubinová říkaly Lovkyně snů, když vlastně žádné sny neloví, jen propadají do snů ostatních.