Vodní andělé | Recenze

Série: Malin Fors
Díl: 6.
Počet stran: 423
Nakladatelství: Host
Hodnocení na Databázi knih: 91%
Hodnocení na Goodreads: 3,31

Malin Forsová má další případ. Tentokrát se jedná o zavražděný manželský pár, který byl nalezen ve vířivce, a jejich ztracenou pětiletou dceru Ellu. Malin se postupně se svými kolegy noří hlouběji do vyšetřování vraždy a možného únosu jejich dcery. Je možné, že je Ella již mrtvá a její tělo je někde na dně jezera? Nebo jde opravdu o únos? Malin je rozhodnutá Ellu najít za každou cenu a společně s tím, vyřešit otázku, kdo zabil její rodiče. Jenže, kde začít. Stojí za vším sestra Elliiny matky, která vždy své mladší sestře všechno záviděla, nebo za to může Elliin otec, který údajně bral úplatky? Nebo je za tím záhadná adopční firma, přes kterou si manželé Ellu adoptovi, a nyní se firma propadla do země i se svým majitelem? Během vyšetřování Malin čelí svým vlastním démonům - alkoholismu - ale ví, že se nesmí vzdát a že nesmí zklamat Ellu.

Inspektroka Malin Forsová, hlavní hrdinka celého příběhu, je, jak nám tvrdí anotace, hvězda policejního sboru. Je tvrdohlavá, inteligentní, velmi vnímavá a posedlá svou prací. I přes to, má Malin jednu nedokonalost, a to její závislost na alkoholu. Vždy, kdy je na tom již opravdu zle, zatouží uniknout realitě ke sklence. I tak jsem si hlavní hrdinku a vyšetřovatelku v jednom oblíbila, byl sympatická a zapálená do vyšetřování, a to se mi na ní líbilo. Dále se v knize objevují další postavy, které tvoří Malininy kolegy, tedy policejní sbor. Jako další hrdinku, hned po Malin, jsem si oblíbila Karin, která právě pracuje s Malin. Stejně jako zavražděný manželský pár, i ona si přes vietnamskou adopční firmu adoptovala holčičku, která se nyní i s majitelem propadla do země. Malin tuší, že Karin toho ví více než tvrdí, ale chápe, proč to tají, Karin ví, že by tím ztratila svou holčičku. Stejně jako u Malin, i Karin jsem si velmi oblíbila, v podstatě jsem si oblíbila celý sbor, ale právě tyto dvě nejvíce. Karin je velmi sympatická, přátelská, milující, chytrá a trpělivá, takže se nedivím, že jsem si ji rychle oblíbila.

Na knihu Vodní andělé mne zlákala opravdu hezká obálka, která skvěle vystihuje název knihy "Vodní andělé". Kniha Vodní andělé je již šestou knihou známého autorka detektivních románů, který se u nás proslavil právě díky této sérii o inspektorce Malin Forsové. Jako u předchozích dílů, které jsem bohužel nečetla, se jedná o detektivní zápletku, ve které figuruje vražda manželského páru a jejich ztracená dcera. Podle mého názoru je tato kniha bezpochyby naprosto úžasná. Během čtení jsem se od ní nemohla odtrhnout, za což může to napětí, které z příběhu sálá. I když jsem knihu četla celkem dlouhou, nebylo to kvůli tomu, že se mi kniha nelíbila, to ani zdaleka, spíše naopak, čtení jsem si užívala a dokonce jsem přemýšlela na dalším autorovým krokem. Tato kniha byla pro mne velkým překvapením na začátek tohoto roku a já si rozhodně seženu autorovi další knihy, tedy předchozí díly z této série, jelikož touto knihou si mne upřímně získal a já se těším na jeho další knihy.