Tajemné vytí | Recenze

Autorka: Maryrose Woodová
Série: Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton
Počet stran: 208
Nakladatelství: Jota
Hodnocení na Databázi knih: 82%
Hodnocení na Goodreads: 3.84

Patnáctiletá Penelopa Lumleyová přijíždí do Anglie, do sídla Ashton, aby naučila tři děti cizím jazykům, dějepisu, nebo zeměpisu, jenže si vůbec nedokázala představit jaké překvapení pro ni lord a lady Ashtonovi připravili. Jejím úkolem je postarat se o tři sourozence, kteří vyrůstali v lese s vlky. Penelopa se sourozenců, kteří se velmi podobají vlčatům, nelekne a pustí se do svého úkolu, udělat všechno proto, aby z nich vychovala slušné děti. Místo výuky dějepisu je učí, jak se správně oblékat. Pak se objeví komplikace, lady Konstance rozhodne uspořádat vánoční bál a po Penelopě chce, aby děti co nejlépe připravila a naučila je šotyš. Podaří se slečně Lumleyové děti naučit dobrému chování, aby na bále neudělaly ostudu? A co je to proboha šotyš?

Děj knížky se odehrává v Anglii, v sídle Ashtonů, kde se Penelopa snaží vychovat Alexandra, Beowulfa a Kasiopeu slušnému chování. Penelopa je milá osůbka, miluje zvířata a příběhy o ponících, zároveň je i vzornou studentkou Swanburnovy akademie pro nadané dívky z chudých rodin. Já na rozdíl od ní bych hned utekla, kdybych zjistila, že mám vychovat tři sourozence, kteří vyrůstali s vlky.

V knížce jsou nádherné černobílé ilustrace od Jona Klassena, které jsou opravdu zajímavé a skvěle doplňují tuto knihu. Autorka napsala hezkou knížku, která zaujme jak mladší čtenáře, tak i dospělé.