Proroctví | Recenze

Originální název: The Lost Hero
Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Počet stran: 512
Hodnocení na Databázi knih: 92%
Hodnocení na Goodreads: 4.35

Jason se probudí ve školním autobuse, který míří na školní výlet do Grand Canyonu. Vedle něho sedí jeho nejlepší kamarád Leo, a za ruku ho drží jeho přítelkyně Piper. Všechno by bylo skvělé, kdyby si na ně pamatoval. Jenže on si ani na jednoho nevzpomíná, ani na ostatní spolužáky v autobuse, a dokonce a kdo je on sám. Než se stačí, alespoň trošku vzpamatovat z toho, že nikoho z autobusu nezná, zaútočí na něho, a jeho přátele. Díky Annabeth a Butchovi se jim podaří dostat se do Tábora polokrevných, a zde na ně čeká další překvapení. Dozvídají se, že jsou dětmi bohů, polobozi. K tomu se dozvídají o proroctví, ve kterém figurují, a díky němu mají nejen zachránit Héru, ale i celý svět, jelikož Gaia se probouzí, a chystá si podrobit svět. Proto se Jason, Piper a Leo vydávají a sebevražednou výpravu, aby zachránili Héru, která je držena v zajetí.

Hlavní hrdiny příběhu jsou tři děti, Jason, Leo a Piper, což byla pro mě trošku novinka, jelikož autor je znám svou sérií o Percym, ale on někam zmizel, a všichni z tábora po něm pátrají. I přes to, že jsem trošku doufala, že se tam Percy zjeví, jsem si všechny hlavní postavy oblíbila. Jason je chytrý a sympatický klučina, který se probudil v autobuse a na nic si nevzpomíná. Je pro něho velkou novinkou, a to i pro jeho přátele, když se dozvídají, že jsou polobozi, a Jason není jen tak ledajaký polobůh, je výjimečný, jako Percy. Jason je svou povahou velký kliďas, jelikož na to, že si nic nevzpomíná, zachovává klidnou hlavu, a vždy než něco řekne, tak si to promyslí, takže si ho čtenář musí oblíbit. Další postavou z trojice hlavní hrdinů je Leo. Leo je milý klučina, ale trošku nepochopený. Když byl mladší, přišel o mámu a od té doby cestuje od jedné pěstounské rodiny k další, ale pokaždé to skončí útěkem. Trošku mě mrzelo, že jsem si Lea moc neoblíbila, jelikož se chvílemi litoval, v tom stylu, že Piper a Jason jsou lepší. Podle mě měl pravdu, jelikož ti dva jsou opravdu lepší a Leo je z nich slabší. Což je trošku problém, když si mají být rovni. Poslední z trojice je Piper. Piper je sympatická dívka, která nemá moc dobrý vztah se svým otcem, a neví jak to změnit. Když se dostává do tábora, odhaluje, kdo je její máma. Piper je dcerou Afrodity, bohyně krásy a lásky. Překvapením je, že na dceru Afrodity je velmi skromná, nemá ráda módu, ani jakékoli zkrášlování, je chytřejší než vypadá, upřímná a obětavá, díky čemu jsem si ji oblíbila ještě víc.

Měla bych začít tím, že od toho autora je to první kniha, co čtu, jelikož se mi nedostalo času si sérii o Percym přečíst. Proto jsem sáhla po sérii Bohové Olympu. Ze začátku to pro mě bylo trošku zvláštní, říkala jsem si, kde je Percy a doufala jsem, že se někde objeví, ale ono nic. I přes to, že tam Percy nebyl jsem si příběh z pohledů Jasona, Piper a Lea moc užila. Jen mě trošku mrzí ten Leo, a jeho litování se. Kniha je psána velmi čtivě a jednoduše. Děj plyne rychle, je plný akce a překvapení, u kterých se čtenář nenudí. Celou knihu jsem si užila, nenudila jsem se a konec mě rozhodně utvrdil v tom, že si další díl nenechám ujít.