Mrtvá čarodějka přichází | Recenze

Mrtvá čarodějka přichází | Kim Harrison 


Originální název: Dead Witch Walking 
Autorka: Kim Harrison 
Série: Rachel Morgan 
Díl: 1. 
Počet stran: 304 
Vazba: Vázaná 
Nakladatelství: Fantom Print 
Rok vydání: 2010 
Hodnocení na Databázi knih: 81% 

Hlavní hrdinka, mladá čarodějka, Rachel Morganová, pracuje pro Inderlandskou bezpečnostní agenturu, dále již jen jako IBA, jako vyšetřovatelka. IBA je agentura, která se zabývá krytím zločinů, které byly spáchány inderlanďany, což jsou nadpřirozené bytosti jako například upíři, vlkodlaci, skřítci, a tak dále. Ti vystoupili ze stínů na světlo, když Zemi a její obyvatele zničila virová epidemie, a ta menšina lidí, která ještě žije, se s nimi snaží koexistovat. Rachel je dobrá agentka, jenže je svým nadřízeným přehlížena a vždy dostává jen ty podřadné případy. Z toho důvodu není v agentuře vůbec spokojená a uvažuje o odchodu. Jenže problémem je, že zaměstnanci IBA výpověď nedávají, jelikož další následky jsou smrtelné. I přes tuto hrozbu Rachel do toho jde a společně se svými přáteli upírkou Ivy a skřítkem Jenksem zakládá svou vlastní agenturu. Ale to se IBA nelíbí a na Rachelinu hlavu je vypsaná odměna. Nyní je Rachel živým terčem a její šance na přežití jsou dosti nízké.

Rachel Morganová je bílá čarodějka, která využívá sílu země. Je opakem svých kolegyň, temných čarodějnic, které se nebojí zajít tak daleko, aby dosáhli svého, třeba až do záhrobí. Hned od první stránky jsem si hlavní hrdinku oblíbila. Byla sympatická, odvážná, ale maličko paličatá a naivní. A ve většině případů vsází na své emoce místo na rozum, takže to pak dopadá tak, že se do všeho vrhá po hlavě. Stejně jako Rachel i její dva nejlepší kamarády Ivy a Jenkse jsem si rychle oblíbila, jelikož vždy stáli za Ráchel a byli jí oporou, v momentě, kdy na její hlavu byla vypsaná odměna. Ale přiznám se, očekávala jsem od Rachel, coby čarodějky víc. Třeba víc čarování, možná i víc setkání s dalšími čarodějkami, ale ne to, že si ty čarodějné amulety bude kupovat v obchodě, to mě trošku zklamalo.

Na knihu Mrtvá čarodějka přichází, mne zlákala pěkná obálka a anotace, ze které jsem si příběh trošku idealizovala. Já již odjakživa miluji čarodějnice a příběhy o nich, takže když se mi naskytla příležitost přečíst si tuhle knihu o čarodějnici, neváhala jsem ani minutu. Z počátku jsem se do knihy nemohla začíst, jelikož to bylo maličko zamotané a nezáživné, a mimochodem ty malinké písmenka mě dále ve čtení také moc nepovzbuzovaly, takže jsem se bála, že snad knihu ani nedočtu. Ale po pár stránkách se to mnohem zlepšilo a já najednou četla jako o závod, nemohla jsem se příběhu nabažit. Až na jednu věc, která mi v knize vadila, jsem s ní byla spokojená. A to bylo málo akce, na to jak hlavní hrdinka do všeho hned šťourá, se tu objevil jen náznak akce, kterou autorka hned utnula a nedala mu více místa, a to mě na knize opravdu mrzelo. Mimo to, ale knize nemohu vytknout to, že jsem se u ní vážně skvěle pobavila a moc se těším na další díly, u kterých doufám, že se dočkám té akce, na kterou mě autorka napíná.

Hodnocení:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Dobré Knihy.cz

Knihu si můžete pořídit zde

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat