Legenda | Recenze


Legenda | Marie Lu


Originální název: Legend 
Autorka: Marie Lu 
Série: Legenda 
Díl: 1. 
Počet stran: 280 
Vazba: Ebook (Vázaná) 
Nakladatelství: CooBoo 
Rok vydání: 2013 
Hodnocení na Databázi knih: 87% 
Hodnocení na Goodreads: 4,19


Na bývalém území západní části Spojených států, se nyní nachází Republika, stát, který neustále válčí se svými sousedy, Kolonií. A právě do této doby se před patnácti lety narodila June. June je považována za zázračné dítě. Každé dítě ve věku deseti let je nutno podstoupit zkoušku, která určí jejich budoucnost, a právě jediná June v této zkoušce dosáhla plného počtu bodů. Nyní se June připravuje na kariéru ve vojenském kruhu po boku svého staršího bratra Metiase, a také na dopadení nejhledanějšího zločince Republiky, Daya, který je stejně starý jako ona, ale oproti ní, on vyrůstal ve slumu a společně s rodinou šetřil každou korunu. Oba jsou naprosto odlišní, ale osud tomu chtěl tak, aby se v budoucnu jejich cesty nejednou zkřížili. Ale pak je zavražděn Junin bratr, Metias, a z Daye se stává hlavní podezřelý z jeho vraždy. Jedinou Juninou myšlenkou je Dayovo dopadení a její pomsta. Jenže oba netuší, že za tím vším dokonce i za vraždou Metiase, se toho skrývá mnohem více, což je následně spojí k boji proto jejich společnému nepříteli.

Hlavní hrdinka June, dívka, která u zkoušky získala plný počet bodů, je velmi inteligentní, všímá si detailů, které obyčejnému člověku často uniknou, je zvědavá, takže nebylo pochyb, že bych si ji neoblíbila. Ale i tak jsem si více oblíbila Daye. Prostě se ukázalo, že nedokážu odolat zlobivým klukům. I tak ale měl Day do prince daleko, pravděpodobně letím na kriminálníky, a velmi jsem mu fandila, aby mu to s June vyšlo. Mimo tyto dva jsem si ještě oblíbila Dayovu malou kamarádku, které se ujal a staral se o ni. Stejně jako hlavní hrdiny jsem si ji velmi rychle oblíbila, díky její laskavé a důvěřivé povaze, kterou ve většině případů měly všechny postavy a velmi často se pak spálily.

Na knihu Legenda mne zlákala krásná obálka a opravdu zajímavá anotace. Hned po jejím přečtení jsem věděla, že se jedná zase o nějaký dystopický příběh, kterých nyní naleznete několik, ale právě tento si mě okamžitě získal. Příběh je zasazen do prostředí Severní Ameriky a je vyprávěn jak z pohledu June, tak i z pohledu Daye. U každé jsou odlišným fontem písma napsané kapitoly, takže jednoduše zjistíte, z čího pohledu nyní bude příběh a dle mého názoru je tento font písma velmi dobrý nápad a ve čtení mi to vůbec nevadilo. Hned od první stránky jsem si hlavní hrdiny oblíbila, což je u mě velmi nezvyklé, ale byli opravdu sympatičtí, příběh byl čtivý, svižný, a hlavně nadupaný akcí, která knihu oživuje. Takže, když si to shrneme, úžasná obálka, na kterou se nedokážu vynadívat, pěkná anotace, sympatičtí hlavní hrdinové a kniha plná akce až do konce, co víc si přát? Já za sebe jsem z prvního dílu této dystopické série úplně unesená a šíleně moc se těším na další díly.

Hodnocení:

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji internetovému portálu eReading.cz

E-knihu si můžete pořídit zde

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat